Saturday, April 17, 2010

periHaL memasak misz C

17/4/2010..
sabtu..

yeahh..akhirnya dapat juga post entry hari ini..masa sgt jeles dengan saya..huhu tolong pari-pari saya...

Pagi--> lepas solat subuh yang dah agak gajah itu..ya salahkan misz C kerana terlupa kunci jam..haisss soalan test matematik tak siap lagi..student jawab pukul 11 jap lagi..goshhhhh cepat buat!! next--->tusyen dengan zarkashi..good now, dia sudah ada improvement especially multiplying (+ve and -ve) small figures yang mana selalunya dia akan tekan kalkulator....(suka!!!) means misz C tak da lah ajar syok sendiri kan..hihi next-->rushing to class...dear students sorry im late! (ayat biasa misz C) haha

apahal ni cerita tak berkaitan langsung dengan tajuk???

oh ya lupa..kisah masak memasak ni...sebelum pergi ke kelas..misz c sempat TER'berangan' semasa membuka pintu pagar rumah..begini kisah berangan itu..
haihhh tak syokk arr nak citer pjg lebar...ok kita pendekkan..

sedang buka pintu-nampak pakcik (jiran umah depan) siram pokok..nampak sempoi je..xda nak rushing2 cam saya yang macam lipas kudung ni..mesti dia sedang berehat-rehat dirumah dihujung minggu..mesti wife da masak pagi tadi mesti breakfast best tak perlu beli..mesti best kan jadi dia...rileks je..tengahari nanti mesti wife masak lagi..teringat pasal masak..bila tah misz C nak masak asyik tapaw je keje....bila eh dapat jadi camtu..bersenang lenang dihujung minggu..ada orang sediakan breakfast..haha yang tu over ok..

hmm...masalahnya disini, bukan misz C jeles atau cemburu dengan kebahagiaan orang lain..(ya saya pasti) terlalu banyak perkataan mesti dan bila di atas...harap maaf ye pari-pariku sayang..

sebenarnya dulu waktu belajar misz C sangat gemar memasak..(ececehh promote diri)
benar itu..walaupun dilahirkan sebagai anak tunggal perempuan dlm adik beradik..tapi dari kecil lagi dididik ke dapur tolong mama..kalaw tak nanti ayah marah..ayah memang garang..hehe

its ok..lama-lama da jadi kebiasaan wat kerja-kerja dapur..besela..kerja org perempuan bak kata adik yang tak berapa nak liberal dan tak reti goreng telur itu..haha cooking is fun!! its ecstacy when the meals are delicious..haha

semasa belajar kt u..tinggal kat rumah sewa dengan kawan-kawan perempuan yang lain, misz C memang suka memasak di waktu lapang..suma resepi baru dah try dan menjadi..yeayyy credits to misz C..emmm..my frens alwiz asked me to teach them how to cook like yours..this..that...bla..bla.. and sometimes bila semua ke dapur, kami selalu mempertahankan cakap mak masing-masing-->"hey mak aku kata tak payah masukkan ini la..." or " weyy masukkan ini dulu la baru yang ini, mak aku kata..bla..bla.."

haha..sweetla korang..tak kesahla yang penting the memories between us..hmmmm then bila balik cuti semester...waktu hari bekerja mama tak balik tengahari jadi misz C kena masak..ok mula-mula rase leceh sebab waktu tu siang ikan pun terkial-kial..tapi lama-lama da pakar dah..haha credits to misz C again coz able to serve lunch dishes to her family...yeayyy da bleh kawin dah..kata makcik ros..wink!! wink!!

tapi time tu rase macam mak-mak orang dah..asik duk kat dapur je..jari dah bau bawang..hihi..ye la mama kerja, misz C kena sediakan makan tengahari, dan minum petang..selalu sebelum pergi kerja mama dah siapkan breakfast kami dan malam mama take turn..its ok..at least im not dummies at kitchenhood..=) and my dishes are not rubbish..because my 2 brothers loves my cooks the most..tapi abah makan biasa-biasa je sebab abah lagi suka masakan kampung macam mama buat...masak lemak la, santan la..misz C pulak selera moden sweetsour la, tiga rasa la, blackpepper soy souce la..glad..

hmmm..tapi bila dah bekerja sekarang..boleh kira dengan jari berapa kali misz C pegang sudip dan kuali..haha tak sampai lima kali dan mungkin tak pernah..sebab environment dah lain...dapur rumah sewa misz C sekarang sangat bersih..barang-barang dapur pun tak sempat beli...peti ais pun kat tingkat atas..camana nak masak??

eh apa kaitan peti ais dengan dapur...?? hmm ye la peti ais kan tempat simpan sayur, ayam, ikan suma..huhu (dia tanya dia jawab-->bagusss) hari-hari kerja balik pukul 7 malam...hujung minggu pun pergi ofis..alamak macam mana ni???? da tumpul da skill-skill memasak dulu-dulu tu...sekarang kalau balik kampung je berpeluang untuk memasak..sedih..

jadual misz C sangat padat....
24/7..mujur tuhan tak bagi manusia 25 jam 8 hari seminggu..kalau tak mesti penuh juga..haihhh...macam mana nak bahagi masa dengan baik ye macam mama?? wanita bekerjaya yang tak abaikan tanggungjawab dirumah?? mama kongsi dengan misz C..hee

biggest looser current status---> perfect!!

my ALL teman tapi mesra-->guys, semoga kalian suma gembira selalu mcm misz C..hehe

petang ni--> sai jomm naik bukittt!! kami da boleh berlari sikit-sikit naik bukit taw..berbanding sebelum ni hanya jalan aje..yeayyy!!

countdown : 45 hari lagi!!

p/s-->semangat yang kental kembali!! single is simple.. (hmm mcm pernah dengar ayat ini..tapi di mana ya) wink!! wink!!

3 comments:

  1. dear misz c,

    do what ever you can do.

    i'll be with u even kdg kdg jarang sms, but deep inside my heart i alwayz thinking of u.

    you are young but dangerous.

    cantik, gebu, bijak, freak on bed, pandai masak, happy go lucky, bersemangat, kuat, tabah, sexy, manja.

    saya suka semua tu ada pd awak

    =)

    ReplyDelete
  2. haha thanks DD...

    im not perfect though...

    cinta tak pernah lekat dgn saya...

    bukan saya yang menolak tapi...
    bila saya dah tawar hati ia datang...bila saya mengejar...ia pergi..jauhhh...

    sedih kan...



    sedih kan..

    ReplyDelete
  3. awak...

    jgn fikir yg negatif, mebbe 'masa' belum sampai untuk awak.

    semua yang berlaku ada hikmah dia kan awak? yang tersurat dan tersirat.

    awak,

    saya lalui pengalaman yang buat saya rasa saya gagal dalam seluruh hidup saya. pengalaman cinta saya, hidup saya. dan sesungguhnya jiwa saya terlalu kosong, tertekan atas apa yg telah berlaku. saya memarahi diri saya atas kegagalan saya menjaga dengan baik apa yg tuhan anugerah kat saya - cinta!

    honestly, saya rasa kosong, punah, kesal, gagal,tapi walaupon saya rs down sgt, walaupun saya rasa penat dan letih dgn keadaan saya skrg saya tetap percaya hidup ini terlalu indah. walaupun saya terpaksa berjalan berseorangan, walaupon saya selalu menangis berseorangan di sepertiga malam.

    dan, saya tak pasti adakah saya masih menyimpan impian untuk diri saya, untuk hidup saya dan masa depan saya.

    awak paham kan?

    walau sapa pon awak, macam mana pon awak, saya tetap akan beri sokongan kepada awak, dan awak adalah kawan saya dunia & akhirat. kecualilah awak dah tak mo jadi kawan baik saya.

    saya akan tetap redahi jalan kehidupan di depan saya, walau apa pon alasannya.

    =)

    ReplyDelete