Tuesday, April 27, 2010

peRiHaL rakan seKerJa misz C..

hye fairies..

im not so very good in da mood for now...its because something juz distract and turn off my mood juz now..nahhh its all about my colleagues...

saya tahu tiada orang yang sempurna dalam dunia ini..tapi apa yang berlaku depan mata saya ini sedikit membuat hati saya tersentuh...

hmm..my fren, Z same age with me...be friend with mR K..yeahhh just friend..so what??? thats the matter..mR K was a newly wed man...got wifey somewhere in KEDAH..repeat again..newly wed man...and my fren, Z is an ordinary young woman like me...orang melayu kate anak dara...

well actually perkara ni dah lama sebenarnya..dah menjadi buah mulut satu ofis dah pun....staf-staf suma bertanya pada diri saya...memandangkn Z dan saya agak rapat suatu ketika dahulu..maaf saya tak dapat jawab soalan anda itu...

#tukar-tukar handphone (bukan nombor phone ye)
#tukar-tukar kereta (hari ni pegi dan balik keja naik keta Z, esok naik keta mR K)
#makan sama berdua sahaja-->breakfast,lunch & dinner menurut rakan-rakan setugas yang terserempak dan juga aduan student-student (saya tak jeles langsung ok..haha)
#balik kampung berdua naik satu kereta (kampung mereka sama di kedah ye)
#selalu lesap beregu waktu pejabat (setlekan hal peribadi masing-masing kot)
#tgok wayang dan shopping (kantoi dengan lecturer lain)
#baju sedondon dan pergi bersama pada malam dinner kakitangan kolej di hotel (anehh)

jadi apekah yang anda boleh rumuskan? ye saya ade bertanyakan tekanan perasaan ini pada sai...kami buntu...huhu sudahnye kami malas nak masuk campur...bukan tak nasihat..tahun lepas lagi dah nasihatkan si Z..tapi macam tu juga...nak wat camane...

alih-alih saya dan sai berdiam diri jika staf lain bertanya pada kami..we take it positive ly...if diorang kawin, go on..baru boleh tutup mulut orang..mR K kan boleh kawin sampai 4..lantak kaw orang lah...ape kate kawin cepat sikit..tak de lah kami ne diserbu pertanyaan demi pertanyaan yang tak enak itu...rimass taw tak...

haihhh..if life's just simple as that..

hmm..lunch hour tadi...Z ajak saya dan sai keluar makan sama, tak sangka mR K ade juga...saya dan sai di seat belakang..berbulu mata tengok mereka...owh please i shudnt state it here..think u all know what i mean isnt it?? menyesal keluar makan sama...

tiba-tiba melayan perasaan, what if i was at mR K's wifeyy place??

GOd im a woman, saya pernah rasa macam tu..pernah...
dan tak dinafikan hati ini sangat hancur luluhhh...luluhhhhhhhh...
melihat orang yang kita sayang bermesra dan perempuan laen bergedik2 dengan hak kita??? hell no!!!

it happened to me before...my ex n my backstabber who were both my classmates...ye saya sangat faham perasaan itu..dimana akhirnya saya yang mengalah...dan terpaksa menghabiskan tahun belajar di university menghadap muka my ex & my backstabber everyday...dan menangis di bilik setiap kali habis waktu kuliah....

lemah kah misz C? tak,, misz C kuat cuma misz C penat..penat nak menagih kasih orang yang tak sudi...penat nak mempertahankan kasih sendiri...biarlahhh..misz C kan cekal...?!

sedar tak sedar, airmata bergenang bila teringat semua itu..sakit..detik itu sanngat menyakitkan...hmmm...then i shudnt let them be just like that..poor that lonely woman in Kedah(mR K' wifey)..how should i say it to Z??

sigh.

No comments:

Post a Comment